Oxonia p3

Lees dit eerst!

Moderator: Erik

Oxonia p3

Berichtdoor De Melkboer » wo 15 mei 2013, 13:00

Hallo collega's

Ik vroeg mij eigenlijk af of er nog chauffeurs zijn die
last hebben van dit ,in mijn ogen zeer agressief, goedje ?
Persoonlijk ben ik al een hele tijd "snotterig",maar hoor
ook van collega chauffeurs dat ze last hebben van slijm in de strot.
Nou ehh, ciao

Gr de Melkboer
De Melkboer

Re: Oxonia p3

Berichtdoor Jan » do 16 mei 2013, 09:46

Fijn dat er iemand is die hier een onderwerp / topic / poll over begint, Ik hoop dat hier veel op gereageerd word en misschien iets teweeg brengt

Wij gebruiken nu anderhalf jaar P3 oxonia, in het beging waren mijn ogen behoorlijk geirriteerd en bleef ik elke ochtend ( vooral na nacht diensten ) veel slijm ophoesten. Die geirriteerde ogen zakte later weer af maar wat wel bleef was een nare kuch en elke ochtend zeer veel slijm. Je denk dan; het zal wel een griepje zijn ofzo. Maar als mijn vriendin zich zelfs midden in de zomer ( van 2012 ) ergert aan mijn ochtend ritueel door na elke slok koffie mijn keel te schrapen ga je toch denken klopt dit wel ? Ook de periode van okt 2012 tot mrt 2013 was een periode van de langste griep epidemie ooit. Ik dacht dit gaat voorbij en zo erg is het nou ook weer niet. terwijl ik dit typ heb ik nog steed last van vast zittend slijm en dat heb ik al sind we oxonia gebruiken.
Feit is dat er een collega rmo chauffeur is die een longprobleem had voordat we oxonia gebruikten, deze collega heeft het zeer zwaar te verduren gehad en nog steeds. De oxonia was een aanslag op zijn longen ( deels omdat zijn longen al een probleem hadden ). Dan is het toch logisch dat mijn longen er ook iets van merken !

Naar mijn idee is dit spul slecht voor mij en als ik e.a.a. meld op zo'n verplichte chauffeurs bijeenkomst voor RMO chauffeurs. word mij verteld dit maar op te lossen met mijn werkgever. Vervolgens bel ik de Directeur die mij dan weer verteld dat er bij onze verlader ( Campina ) niets aan de hand is en dat we het er maar mee moeten doen.

In de ogen van Campina ben ik dan ook maar een gebruiks voorwerp en gaat het bij campina alleen maar om de 3 P's Profit Profit Profit
Jan

Re: Oxonia p3

Berichtdoor Gerjan » ma 20 mei 2013, 13:07

Ik moet zeggen dat ik er ook wel last van heb, in eerste instantie 'vage klachten', maar als je terug gaat is het wel begonnen met de invoering van P3 Oxonia. Geïrriteerde ogen en luchtwegen met name ja. Weet niet of het vanuit de verlader komt of dat die zich ook weer aan regels van een ander orgaan te houden heeft?

Anyway, ik hoop dat er wat aan (of tegen) gedaan kan worden!

Even gegoogled:

Toxicologische informatie

Mogelijke acute gevolgen voor de gezondheid
Inademing: Kan gassen, dampen of stof afgeven die zeer irriterend of corrosief zijn voor
de ademhalingswegen.

Inslikken: Schadelijk bij opname door de mond. Kan brandwonden aan mond, keel en
maag veroorzaken.

Huidcontact: Veroorzaakt brandwonden.
Oogcontact: Veroorzaakt brandwonden.

Instructies voor verwijdering
Het produceren van afval dient altijd voor zover mogelijk te worden
vermeden of tot een minimum te worden beperkt. Het afvoeren van dit
product, oplossingen en alle bijproducten dient altijd te geschieden in
overeenstemming met de geldende wetgeving op het gebied van
milieubescherming en afvalverwerking en met alle andere regionaal of
plaatselijk geldende reglementeringen. Vermijd verspreiding van gemorst
materiaal en afvalmateriaal en voorkom dat dit in contact komt met bodem,
waterwegen, afvoerleidingen en riool. Geheel lege verpakkingen kunnen
afgevoerd worden als algemeen afval. Verpakkingen mogen alleen voor
recyclage aangeboden worden wanneer ze geheel leeg zijn.

Nou gaat dit waarschijnlijk om P3 Oxonia in onverdunde vorm, maar toch. :roll:
Gerjan
Site Admin

Keer terug naar Forumregels