De perfecte RMO

Plaats een reactie

Bevestigingscode
Voer de code exact in zoals deze weergegeven wordt. Alle letters zijn hoofdlettergevoelig.
Smilies
:D :S :( :) :o :shock: ;) 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat UIT
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: De perfecte RMO

Re: De perfecte RMO

door mart50 » wo aug 08, 2012 5:53 pm

Hallo Gerjan,
Hier nog een antwoord over hoe het met de chauffeur is.
Met Maurice de chauffeur gaat het goed, hij zat de volgende avond alweer op de Rmo.
Hij kon na het ongeluk zo uit de cabine stappen en de personen in de luxe wagen hadden alleen last van rug/nek.
Geen gewonden dus.
Groet Mart de Waard.

Re: De perfecte RMO

door mart50 » wo aug 08, 2012 3:42 pm

Hallo Gerjan,
Ik heb via het e-mail adres van mijn vrouw, jouw bericht ontvangen.
Deze trekker-oplegger bij zaandam is inderdaad van Danmel.
Dit ongeluk is veroorzaakt door een luxewagen welke +/- 165 Km reed.
Deze wagen verloor de macht over zijn stuur en boorde zich in de trekker, met verstrekkende gevolgen.
Over VSE, kom maar een keer langs en ga maar mee, dan ben jij ook overtuigd.
Groet Mart de Waard Danmel Oosthuizen.

Re: De perfecte RMO

door Gerjan » zo jun 20, 2010 2:04 pm

Michelin Multiway's? Die hebben wij ook, in die maat en de mate van slijtage viel ons wel wat tegen, ca. 100.000 km met een stel trekasbanden is niet riant. Wel kan daarbij de kanttekening geplaatst worden dat we een vieze winter hebben gehad en dat gezien de slijtage we wel een paar keer hebben staan slippen op half gladde / half stroeve ondergrond.

Bij ons is de luchtvering ook iets naar beneden gesteld, de trekasbanden raken nu af en toe de bovenkappen van de spatborden, o.a. bij leveranciers met een steile inrit, waar je met de trekker niet in alle gevallen 'recht' overheen kan. Daarnaast hebben we een hogere schotelsteun zodat de oplegger de spatborden niet kan raken. Lager hoeven we niet want dan gaat de oplegger voorover staan.

Re: De perfecte RMO

door mart50 » ma mei 10, 2010 7:51 pm

Hallo Gerjan,
Ik heb op de achteras 315/70/22.5 waar normaal 295/80/22.5 onder is gemonteerd.
De luchtvering is ook +/- 5 cm naar beneden bij gesteld.
De hoogte was 118 cm en is nu ongeveer 108 cm.
Het is niet wenselijk om nog lager te gaan want dan zullen de
spatborden worden geraakt door de oplegger met insturen.

Re: De perfecte RMO

door Gerjan » za mei 08, 2010 1:11 pm

mart50 schreef:Deze trekker is verlaagd uitgevoerd door andere banden te monteren en er zit
een bi-feul lpg systeem op van emision low.

Wat voor banden eigenlijk? En hoe hoog is de schotelhoogte dan?

Re: De perfecte RMO

door P. van Ingen » za mei 08, 2010 11:59 am

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, maar zoals jullie hebben gemerkt heb ik niet stil gezeten
Bij de Firma de Groot te Leerbroek, heb ik samen met een carroserie bedrijf een aangepast ABO pompinstallatie ingebouwd, die een pompcappaciteit
heeft van 1350 lit/min.
De oplegger is geproduceerd door Parcisa in Spanje, vroeger was de importeur van deze tankbouwer Dijkstra, maar het dealerschap in nu in handen van
Bouwheer te Zeewolde.

Op mijn site is er meer informatie over deze oplegger te vinden. http://www.rmotechniek.nl

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag, wij kunnen dus u oude ABO pompinstallatie aanpassen zodat er een hoge cappaciteit mogelijk is, ja zelfs uit een
kleine uitloop 2" halen wij de cappaciteit van ruim 1000 lit/min, ik moet er wel bij vermelden dat we een 3" zuigslang hebben toegepast met kunststof spriraal type lactadial.

Re: De perfecte RMO

door Gerjan » vr apr 30, 2010 12:02 pm

Dat is de Parcisa, op de site van Bouwheer uit Zeewolde (www.bouwheer.com) moesten we maar eens kijken zei een van de vertegenwoordigers.

De installatie was ingebouwd door ons forumlid Peter van Ingen.

Re: De perfecte RMO

door Brent Winkel » do apr 29, 2010 7:58 pm

wij waren vorige week donderdag bij de carrosserie vakdagen in hardenberg daar stond een franse rmo weet het type en merk nie meer maar heb iemand hier meer over

hij is hier heen gehaald door brouwhuis
er kan 39000 ltr in en rijt in de vreugdenhil reclame met een daf xf 105 er voor

weet iemand meer over dit merk ? leek me wel interessant


@mat : op de beurs hebben wij ook geinvormeert bij de man naar een truck voledig op gas en met 400 pk en volgens de MAN kwam dat er nooit het jij hier al wat meer van gehoort want de opdracht gever wil ook minder gaan uitstoten

groeten brent

Re: De perfecte RMO

door mart50 » do apr 22, 2010 11:29 pm

Hier nog een weetje over de trekker welke voor mijn nieuwe oplegger staat.
Deze trekker is verlaagd uitgevoerd door andere banden te monteren en er zit
een bi-feul lpg systeem op van emision low.
Deze trekker rijd op de weg met 70% diesel en30% gas.
Bij stationair/pto draait hij 50% diesel en 50% gas.
Dit is op verzoek van de verlader waar wij voor rijden.(cono)
Door dit systeem stoten wij minder vervuiling in de lucht.
Het is de bedoeling dat wij in de nabije toekomst met aardgas
vrachtwagens zullen gaan rijden.

Re: De perfecte RMO

door mart50 » do apr 22, 2010 11:12 pm

Hallo Jan,
Je zegt het al ,hij draait" alleen niet om de middelste as maar om de voorste as.
De maximale stuuruitslag van een oplegger met x-besturing is +/- 27/29 graden.
Nou is de maximale stuuruitslag van een oplegger met twee achterste assen
gestuurd +/- 38 graden.
Ik heb op een open terrein de trekker helemaal rechts om gehaald en de oplegger
loopt precies in het spoor van de trekker.
Hij scharniert om de voorste as,en door de grote stuuruitslag sleept hij niet over
de weg.
Nu is het is niet de bedoeling om een oplegger haaks om te trekken.
Als je een oplegger echt haaks om wil trekken dan gaat meestal de vaste as over de weg
slepen.
Ik heb alleen de voorste as gelift,want ik denk dat met twee gelifte assen de oplegger
aan stabiliteit zal inleveren.

Omhoog