De perfecte RMO

Voor vragen en opmerkingen over chassis, stuursystemen, assen e.d.

Moderator: Erik

Gerjan
Site Admin
Berichten: 413
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:36 pm
Contacteer:

De perfecte RMO

Bericht door Gerjan » ma aug 27, 2007 2:19 pm

Welke eigenschappen dient deze te bezitten? Wat wensen de chauffeurs? Wat is handig, wat niet? Het zou leuk zijn als de fabrikanten/constructeurs ook van zich lieten horen, om hun overwegingen kenbaar te maken.

:roll:

Gerjan
Site Admin
Berichten: 413
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:36 pm
Contacteer:

Bericht door Gerjan » do aug 30, 2007 5:35 pm

:shock:

In mijn opinie praat je maar over een heel specifiek deel, en dan ook nog over het deel wat het meest gestandaardiseerd is, en waar de diverse aanbieders onderling weinig van elkaar verschillen, technisch gezien.

Maar het totaalplaatje, probeer eens met steekwoorden te omschrijven wat voor JOU belangrijke goeie eigenschappen van een RMO zijn. Ik ben eigenlijk benieuwd naar HOUTSNIJDENDE reacties.

:oops:

Gerjan
Site Admin
Berichten: 413
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:36 pm
Contacteer:

Bericht door Gerjan » wo nov 14, 2007 5:26 pm

Ik zie je bijdrage nog steeds met genoegen tegemoet! 8)

Gerjan
Site Admin
Berichten: 413
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:36 pm
Contacteer:

Re: een te hoge scania en scania nummer 1?

Bericht door Gerjan » vr nov 23, 2007 12:57 pm

Erik schreef:Ik zie hier een reactie staan van een jan (soms douwe :shock: ). Dat scania nummer 1 is in het rmo vervoer is

Jan loopt maar wat te zwammen, je had hem moeten horen na 5 meter I-shifteren 8)

Erik schreef:Ik zie onder weg ook wel eens een renault rijden. Ach alle auto's kun je er voor of onder hebben. Maar toch zie ik helemaal geen Iveco rijden voor rmo vervoer.

Dit Italiaanse raspaardje is in de transportwereld zwaar ondergewaardeerd. Melkweg heeft er ooit ook een Eurotech op bestelling gehad, rond 1995/1996, maar die order is toen geannuleerd en toen is de RMO 86 daar gekomen, die DAF automaat 8). Verder staat er in een van die COKZ-leerboeken nog een Eurotech truck-aanhanger-combinatie van een DOC-vervoerder op een weegbrug.

Iveco liet op een gegeven moment aan de elektronische kant steken vallen, aan de andere kant hadden zij TOEN (bouwjaar 1996 ongeveer) al schijfremmen op de vooras, waarvan je de remblokken in no-time kon vervangen. Ik denk dat momenteel hun grootste probleem te maken heeft met de dekking van het dealernetwerk. Voor 'onze' regio zitten er dealers in Groningen en Hoogeveen. :oops: (Vroeger nog de NNAB in Surhuisterveen 8)) Ik denk dat dat het grootste struikelblok is, plus dat de meeste RMO-vervoerders 'kleine' bedrijfjes zijn, die graag bij 'het vertrouwde' blijven, en waar een bepaalde emotionele factor meespeelt.

Service van Iveco: (even ter kennisgeving, ik ben volledig onafhankelijk)

www.iveco.nl schreef:Assistance Non-stop

Heeft u een probleem met uw voertuig?

• Bel naar het Iveco Customer Center, de operator spreekt uw taal
• Geef de referenties van uw Iveco door
• Leg hem de situatie uit
• Hij verwittigt onmiddellijk de dichtstbijzijnde dealer en volgt uw zaak op tot uw voertuig hersteld is.

Dit Europese Assistance centrum staat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 ter uwer beschikking. Eén enkel telefoontje volstaat om u uit de nood te helpen, waar u ook bent.


Erik schreef:Maar even over een hoge cabine. Tja het is een treetje hoger maar rijdt wel mooier vindt ik persoonlijk. En het houdt je een beetje jong met al dat geklauter in de cabine. Ik ben wel nieuwsgierig wat een ander er van vindt. Dus graag reageren.

Ben met je eens dat een hoge zit comfortabel is, en ook dat het zicht in de spiegels dan erg fijn is, je kijkt wat meer van bovenaf. En jij hoeft natuurlijk niet zoveel boeren op een dag/nacht 8). Ik ben erg blij met de lage instap van 'onze' Volvo FM, in- en uitstappen is namelijk wel alle keren een aanslag op je gewrichten. De merken die je in je vorige verhaal noemde zijn trouwens de enige die cabine's met 2 instaptreden leveren :roll: (DAF CF, Scania P en Volvo FM)

Gerjan
Site Admin
Berichten: 413
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:36 pm
Contacteer:

Bericht door Gerjan » do jan 10, 2008 2:17 pm

Erik schreef:Ja gerjan je hebt wel gelijk als je een lage instap heb. Het is makelijker als je een groot aantal boeren achter elkaar aan hebt. Ik ken verhalen van collega bedrijfen die 15 veehouders of meer hebben in een rit. Dan moet ik er ook niet aan denken om een hoge cabine te hebben. Dan maar niet te spreken over staphorst en omgeving. Je moet je dan gelukkig prijzen met CF Truck en Aanhanger. Ik heb zelf niet zoveel last van met een aantal veehouders oprij. De grootste rit is 8 a 9 veehouders en dat is ook maar 1 x in de 3 dagen.

Dit verhaal stond in een nieuw aangemaakt onderwerp, heb het even naar hier verplaatst.

:oops:

Gerjan
Site Admin
Berichten: 413
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:36 pm
Contacteer:

Bericht door Gerjan » zo jan 25, 2009 12:23 pm

Ik heb even een bijdrage van Hendrie naar hier gesleept omdat het me hier beter op z'n plaats lijkt.

Hendrie schreef:En als ik morgen een nieuwe RMO oplegger moest aanschaffen dan werd het zeker een mechanisch gestuurde G. Magyar. Dat stuurt zo mooi kort en strak, dus.... En ik liet hem opbouwen in Lochem :wink:

Zit daar niet het Tridec TR-X systeem onder?

KLIK HIER

Brent Winkel
Berichten: 12
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 10:33 pm
Contacteer:

Re: een te hoge scania en scania nummer 1?

Bericht door Brent Winkel » do okt 01, 2009 5:42 pm

Erik schreef:Verder staat er in een van die COKZ-leerboeken nog een Eurotech truck-aanhanger-combinatie van een DOC-vervoerder op een weegbrug.



klop MTT heeft er 1 of meerdere gehad heb er wl een foto vn als je die wil hebben maar moet eerst scannen me pa heeft er een hele tijd mee gereden
hij heeft altijd gezecht dat het fijn reed :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten